Wednesday 6 July 2016

head impact exposure

先日紹介した映画 concussion = 脳震盪



映画では業界からめっちゃ圧力掛けられてましたが、ついに改善の兆しも、、みたいな感じで終わってました。

で、その後どうなったかというと、






具体的に進んでいるようです。

The Effects of External Jugular Compression Applied during Head Impact Exposure on Longitudinal Changes in Brain Neuroanatomical and Neurophysiological Biomarkers: A Preliminary Investigation in Frontiers in Neurology

Analysis of head impact exposure and brain microstructure response in a season-long application of a jugular vein compression collar: a prospective, neuroimaging investigation in American football in British Journal of Sports Medicine

Frontiersの論文の方では、映画の主人公が共著になっている論文も引用されています。


イグノーベル賞でキツツキの脳震盪が! in 2006

ってのを聞いた時は何じゃそりゃ?(笑!

的な感想しかもってませんでしたが、大事なことだったのね。。。と改めて認識。

No comments:

Post a Comment